Gubbahäng, höst & ett leende värt allt i världen.

2010-09-01 @ 13:58:02

Hej.

Precis hemkommen efter en tripp till stan på min kära mors väloljade Sjösala "Mariella". Kääf har inmundigats i humana mängder denna gång (till skillnad på nersläppet igår), lyssnat på gatumusikanter, utväxlat några ord med vänner, cyklat hem i regn och detta till trots med ett brett, gött leende på läpparna.
Så, helgen som var då. Återblick:
Fredag - Öltält + mat med lite vänner från innebandyn.
Lördag - Gubbahäng i Granvik (a.k.a Snusvik) med Robert, Simon, Zlatan och Kristian. (Kocken på snabbvisit)
Lördagen börjar med övertid på drömfabriken klockan 06.00. Med tanke på att sömnen kanske inte varit tillräcklig med dagens schema i bakhuvudet vaknar jag upp smått orolig. Arbetet fortlöper som det oftast gör för egen del, klanderfritt. Ja, jag skulle vilja påstå att jag tillhör eliten. Sorry boys/girls. Klockan 10 smäller det i stämpelklockan och ut genom snurrgrinden far jag som en virvelvind, knäpper en hyfsat ljummen Karhu och känner ett extremt lugn sprida sig i kroppen trots att gubbafyllan ligger och lurar runt hörnet. Återkommer till lugnet.
(Framåt i tiden några timmar)
Bastun är tänd, whiskyn avsmakad och rövinet uppkôrkat (med yxa och kvist i avsaknad av korkskruv). Bastu, tjöt, bad (14°C), skratt, förgyller lördagseftermiddagen. Resten av kvällen är det häng på verandan som gäller över lite grillat, mer öl, whiskey, Baileys, tobak i dess olika former och mer skratt.
En riktigt vältajmad lördag. Kändes som ett helt perfekt grej att göra denna helgen. Tack Robert.
Så är augusti över, det kyligare vädret är här för att stanna ett bra tag framöver. Men det gör mig inte så mycket. På med fårskinnstofflorna, tänd ljusen, var nära de du tycker om så ska du se att även Du kommer gilla hösten!
Ett sista meddelande till alla nyblivna som äldre, föräldrar där ute.
"Fathers, be good to your daughters,
daughters will love like you do.
Girls become lovers who turn into mothers,
so mothers, be good to your daughters too."
Känn easet, hösten är här för dig för att lära sig bli älskad.
/J
p.s.
Mindre än 1 vecka kvar till en träningsperiod som heter duga.
d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: