Start over, re-run, execute, deliver, satisfaction.

2010-08-27 @ 10:20:53

Med ett massivt stöd från släkt, vänner, ovänner, någon annans vänner, grannen och personalen på Aspö Gård, är det äntligen dags att damma av den förlegade bloggen. Inte lika dammig som golvet i vardagsrummet, men jag fick ändå städa ur bloggen sen förra årets inaktuella och tråkiga inlägg.

Detta innebär att jag får börja om, köra igen, utföra, leverera och skapa tillfredsställelse både för Dig som läsare som för mig som skribent. I och för sig så skiter jag fullständigt i om Du blir tillfredsställd i just detta fallet, men Du förstår säkert grejen.
  • Börja om
  • Reprisera
  • Utför
  • Leverera
  • Känna tillfredsställelse
Dessa 5 punkter....är ganska ledande oavsett vilket moment i livet man talar om. 2 exempel på detta.
Exempel 1: Du vaknar upp, tuggar i dig likadan macka till frukost som dagen innan, suger tag i gitarren och skapar en låt, folk gillar dina riff och vips, så var du hur nöjd som helst.
Exempel 2: Ni kryper ner under täcket, gör som ni brukar, struntade i preventivmedel, hoppsan där kom en liten krabat ut efter 9 månader och ni känner er båda jättenöjda.
Husvisning med en arbetskamrat och lagkamrat (Team Bira) väntar senare idag. Åh, jag längtar tills jag får vara riktigt jävla urjobbig mot mäklaren som tydligen är helt bakom flötet. Trôkigt skôj å driva med en fackman annars!
Matfestivalen i helgen kommer bojkottas med övertids-arbete med efterföljande "gubbahäng" ute i Granvik (även känt som Snusvik) i nära vänners lag. Tackar min vapendragare Robert (http://presidente.blogg.se) så hjärtligt för både inbjudan och initiativet. Och tackar företaget så hjärtligt för att de vill skicka ut ett ännu fetare lönekuvert kommande månad.
Jag gillar inte alltid å börja om på noll. Att köra en repris på något kan däremot vara ganska kul. Utförandet är ännu roligare. Har jag levererat till den mildaste grad, känner jag mig precis som jag gör nu. Tillfreds.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: