NFL Fantasy-liga version 1.0

2010-10-20 @ 02:30:35

Så blev jag då innan årets NFL-säsong övertalad till att gå med i 5 kamraters fantasy-liga.

Som rookie, och egentligen ingen som helst vetskap om varken spelare eller lag, ja knappt ens regler, tackade jag givetvis ja och satte mig på den högsta häst du kan tänka dig (julebocken i Gävle ej medräknad).
6 omgångar har spelats, och jag tänkte jämföra deltagarna med fartyg, skepp etc. Vi börjar givetvis på havsbotten och tar oss succesivt upp till ytan.

Mathias Holtmann (1-5), har en ynka seger på 6 omgångar vilket placerar honom med öppet bogvisir nere på Östersjöns botten. Konstiga val av spelare som startar, har veckovis avlöst varandra hittills och jag ser ingen som helst bättring framigenom.

Fredrik Jokela (2-4), övergav tidigt sin sjunkande lyxkryssare. Förhandsfavoritens argument, var brist på tid och luddig information kring draften när spelare skulle väljas. Dock har 1 av dessa 2 segrar varit mot undertecknad. Detta utan att Fredrik inte kollat på sitt lag en enda gång sen draften, vilket svider ännu mer.

Tyska flottans standardubåt: VII-C (ubaad.jpg)
Martin Holtmann (3-3), har blandade resultat under inledningen, helt olikt det forna stor-Tyskland. Djupdykningen kom egentligen i omgång 2, då skrovet inte riktigt höll, för tätt duggande touchdowns. Med 2 raka segrar, är dock den outtröttlige tysken att räkna med framöver.

Andreas Bentzer (3-3), har som kapten plundrat helt rätt motståndare på segrar vilket jag tackar innerligt för. Han sprider skräck i sina motståndare vid varje möte, men har en negativ trend med 2 stora hål efter kanonkulor på de 2 senaste omgångarna. Överraskar ubåten och sänker "Pärlan" ner i havets djup i nästa omgång?

Steve Irwin (ms-steve-irwin.jpg)
Magnus Elmshorn (4-2), tippad av samtliga att vinna rubbet tack vare sin tidiga och fullständiga scouting efter japaner som drar in de stora kulorna vecka efter vecka. Att Magnus efter 6 omgångar stoltserar med hela 2 förluster är givetvis något som skapar rubriker världen över, på precis samma sätt som Paul Watsons resor i ishavet.
Och slutligen det ni alla väntat på.....

Oasis of The Seas (800px-Oasis_of_the_Seas.jpg)
Juha Ojajärvi (5-1) kryssar vidare i Karibien med en stor samling hög-oddsar-spelare som resten av gänget i fantasy-ligan aldrig hört talas om. Inte nog med detta! Han lyckas i stort sett varje vecka sätta folk på bänken som känns mindre heta för att ge plats åt spelarna han verkligen tror på. Succé? Bestäm du. Jag är ödmjuk!
/J

Kommentarer
    Postat av: VII-C

    Ja ja... Snart kommer du också att skjuta fyrverkerier och skrika efter mig och dig när din streak bestämmer sig för att parkera i ett hav av isblock. Kryssa lugnt future loser!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: